TL-3000Sirius s plováky

Přehled

Obojživelník s velkým srdcem.

Objevili jsme potenciál Siriuse daleko za jeho hranicemi. Jeho konstrukce je předurčená k přistávání na vodu. A tak jsme si řekli, že není třeba váhat. Stvořili jsme LSA verzi TL 3000 Sirius na plovácích. Nepřistává jen na vodě. Snadno přistane s plováky i na pevné ploše. Nemá žádná omezení. Přistane kdekoliv.

Sirius s plováky Story

Touha po překonání limitů nás žene dál. Podmanili jsme si vzduch a teď i vodu. Se Siriusem s plováky snadno přistanete kdekoliv. Boříme limity a překonáváme živly. Všechny vlastnosti Siriuse jsme povýšili o další stupeň. Dodali jsme mu plováky a odzkoušeli v náročném terénu. Podařilo se.

Exteriér

Vrtule

Pro všechna naše letadla je ideální vrtule PowerMax s automatem. Každé jiné přání umíme individuálně řešit. Pevná nebo za letu stavitelná? Doporučíme Vám tu nejlepší.

Motor

Kvalitní a spolehlivé motory ROTAX v nejrůznějších výkonech. Od klasických karburátorových po nejmodernější motor osvědčené značky. Vybereme ten, který bude odpovídat Vašim nárokům.

Podvozek

Přistávání na vodě i pevné ploše. Zatahovací podvozek. Uvnitř jedné z komor plováku důmyslný zavazadlový prostor. Kola hlavního podvozku vybavena účinnými brzdami. Snadná ovladatelnost a manipulace s letounem.

Avionika

Avionika podle Vás! Nejmodernější monitory, GPS a glass kokpit? Nebo klasika s analogovými přístroji? Stačí si přát. Přístrojovou desku navrhneme podle vašich priorit. Aby se Vám dobře létalo...

Kabina

Snadné nastupování a vystupování. Prostor i pro urostlejší piloty. Přístroje na dosah ruky a perfektní pohodlné sedačky. Příjemný zavazadlový prostor. Budete se cítit dobře i během delších letů.

Záchranný systém

Bezpečnost posádky letounu je pro nás prioritou. Proto jsou naše letouny vybaveny padákovým záchranným systémem, který Vás v případě nouze dostane bezpečně na zem.

Letové vlastnosti

Klidný, dobře ovladatelný letoun. Stabilní a rozvážný. Ideální pro dlouhé cesty nebo letecké školy.

Design

Hornoplošná koncepce s elegantní linií. Podtrhne vaši osobnost. Volba barvy a designu vinylového polepu je na Vás! Vytvořte si vlastní vzhled svého letounu.

Klidný, tichý a bezpečný. Takový pocit ve vás LSA Sirius s plováky zanechá.

Minimum vibrací a hluku vás překvapí. A prostor, špičková tvarovaná sedadla, zamykání dveří kabiny a pohodlný vstup do letounu vám vyrazí dech. Pohodlí vás provází na každém kroku. Piloti ocení kompletní dvojí řízení. Posádku nadchne velkorysý zavazadlový prostor. Sirius vám dá opravdický pocit svobody během letu. Prestižní cestovní i sportovní letoun.

Charakteristika:

2 místa vedle sebe, křídlo obdélníkové s lichoběžníkovou vnější částí, podvozek je klasický s řízeným příďovým kolem a brzděnými koly hlavního podvozku. Velké vztlakové klapky jsou elektricky poháněné a lze je vysunout do poloh 15° pro start a 45° pro přistání.

Prosklená kabina udělá z každého letu neopakovatelný zážitek. Snadná ovladatelnost letounu a komfort pro pilota i posádku vás nenechá na pochybách. LSA Sirius s plováky pro vás bude tím pravým.

Kokpit

Takový prostor vám poskytne jen Sirius. Skvělé pohodlí i pro urostlejší postavy. Zavazadlový prostor, který vás překvapí. Prosklená kabina pro maximální výhled. A tak snadné a pohodlné nastupování a vystupování. Získá si vás.

Oceníte při delším letu...

Vytápění kabiny a možnost zvolit si vyhřívání sedaček. A to je jen začátek. Volitelné prvky výbavy udělají z vašeho Siriuse limuzínu, ze které se vám nebude chtít vystoupit.

Kokpit dokážeme přizpůsobit individuálním přáním a požadavkům zákazníka. Vyberte si z klasických analogových přístrojů nebo kombinaci s moderními obrazovkami. Samozřejmostí je široký výběr dodávaných typů rádií, GPS a dalších přístrojů pro bezpečnost a komfort pilotáže. Je to na vás...

Řízení, ovládání

Kompletně zdvojené řízenípromyšlené umístění ovládacích prvků zpříjemní řízení a udělá z letu ultimátní zážitek, o kterém budete dlouho vyprávět. Bezpečí je v letounu Sirius stejnou samozřejmostí, jako u všech našich letadel.

Avionika

​V základní verzi získáváte maximum.

Dodáme vám Sirius s nejmodernějšími glass monitory letových údajů. Pokud si přejete víc, vyjdeme vám rádi vstříc. Na vaše přání vybavíme nový Sirius klasickými analogovými přístroji nebo jakoukoliv jinou formou avioniky. To platí také o GPS, rádiích a dalších přístrojích. Sestavíme pro vás cokoliv!

Konstrukce

Zkušenosti nás dovedly daleko. A díky nim vznikl bezpečný a neopakovatelně kvalitní Sirius.

Vývoj probíhal pomocí nejmodernějších technologií. Za zmínku stojí aplikace CAD/CAM, CNC a další specifické výrobní postupy. Sirius díky nim získal přesné zpracování, rychlou výrobu a bezchybnou kvalitu zpracování.

Plováky jsou vlastní konstrukcí firmy TL-ULTRALIGHT. Pro maximální bezpečnost je těleso plováku rozděleno na více sekcí, z nichž jedna je uzpůsobena jako zavazadlový prostor. Levý plovák je vybaven sklopným kormidlem. Čtyřbodový podvozek se zasouvá do zvláštních šachet, kola hlavního podvozku jsou vybavena brzdami, příďová kolečka jsou vlečená neřiditelná.

Motor

Motor je srdcem letadla. Proto naše letouny vybavujeme motory značky ROTAX. Vyzkoušeno a dlouhodobě ověřeno mnoha tisíci nalétaných hodin.

Standardní výbava: motory ROTAX 912 (80hp), 912S (100hp) nebo 914 turbo. Nově je možno letoun vybavit motorem 912iS se vstřikováním paliva. Vrtule mohou být pevné nebo stavitelné nejrůznějších typů a konstrukcí. Ideální volbou je stavitelná vrtule PowerMax.

  • ROTAX 912 ULS

    Čtyřválcový, čtyřtaktní motor, kapalinou chlazené hlavy válců a vzduchem chlazené válce. Mazání se suchou skříní a olejovou nádrží na 3l oleje, automatické vymezování ventilové vůle, 2 karburátory s konstantním tlakem v difuzoru, palivové čerpadlo mechanické membránové, elektronické bezkontaktní dvou-okruhové zapalování, elektrický startér, reduktor i = 2,43.

  • ROTAX 912 iS

    Motor konstrukčně vychází ze "100 koňového" Rotaxu 912 ULS. Hlavní změnou je nahrazení karburátorů pro přípravu směsi systémem zdvojeného vstřikování paliva, řízeným elektronickou řídící jednotkou. Dalšími změnami jsou posílení olejového čerpadla a zvýšení výkonu generátorů.

    Čtyřválcový, čtyřtaktní motor, kapalinou chlazené hlavy válců a vzduchem chlazené válce, mazání se suchou skříní a olejovou nádrží, automatické vymezování ventilové vůle, zdvojené elektronické vstřikování paliva, elektronické řízení motoru(EMS), elektrický startér, reduktor otáček vrtule, sací systém motoru.

  • ROTAX 914

    Čtyřválcový, čtyřtaktní motor, kapalinou chlazené hlavy válců a vzduchem chlazené válce, s turbodmychadlem a přepouštěcím ventilem, mazání se suchou skříní a olejovou nádrží na 3l oleje, automatické vymezování ventilové vůle, dva karburátory s konstantním tlakem v difuzoru, palivové čerpadlo mechanické membránové, elektronické bezkontaktní dvouokruhové zapalování, elektrický startér, reduktor i =2,43 s prokluzovou spojkou, lože motoru, sací komora, nerezový výfuk.

  • Vrtule PowerMax

    Třílistá tažná, za letu stavitelná letecká vrtule. Náboj vrtule ze slitin hliníku tvoří vrchní a spodní příruba s víkem. Uvnitř náboje jsou umístěny mechanismy stavění listů. Zvětšování úhlu nastavení listů se děje pomocí servomotoru. V opačném směru jsou listy vrtule stavěny odporem pružiny umístěné uvnitř náboje. List je tvořen z kořenové části (slitina hliníku) a samotného kompozitového listu. Do náboje je uchycen pomocí dvojice axiálních ložisek. Servomotor je umístěn mimo náboj vrtule nad reduktorem motoru a stavění listů ovládá dutou osou reduktoru a vrtule.

Technická data

Plocha křídel

11,26 m2

Šířka kabiny

1,13 m

Nepřekročitelná rychlost

220km/h

Cestovní rychlost

170km/h

Minimální rychlost

60 km/h

Prázdná hmotnost (dle typu)

395 kg

Obsah palivových nádrží

130 l nebo 90 l