TL-2000Sting RG

Přehled

Zatahovací podvozek a promyšlený design stojí za neopakovatelnými vlastnostmi TL-2000 Sting RG. Ohromující rozsah rychlostí řadí tento letoun na úroveň strojů vyšší kategorie.

Zachovali jsme perfektní konstrukci a vlastnosti Stinga S3. Přidali na rychlosti a stoupavosti. Tak vznikl dokonale elegantní sporťák Sting RG. Strhne na sebe pozornost všude tam, kde se objeví.

Sting RG Story

Po velkém úspěchu Stinga S3 nás hnala touha překonat rychlost. A zachovat bezpečí. To vše v krásném elegantním designu tak typickém pro ultralehká letadla TL-ULTRALIGHT. Pozornost jsme věnovali podvozku a vyvinuli plynule zatahovací mechanismus, který splnil naše sny. Díky odvaze a chuti zkoušet nové postupy jsme dosáhli svého. Sting RG je ztělesněním rychlosti, bezpečí a elegance. Rozsah rychlostí Stinga RG je ohromující, letové vlastnosti náleží strojům o kategorii vyšší. Sting RG překonal sám sebe. Podtrhne osobnost svého majitele.

 

Exteriér

Vrtule

Pro všechna naše letadla je ideální vrtule PowerMax s automatem. Každé jiné přání umíme individuálně řešit. Pevná nebo za letu stavitelná? Doporučíme Vám tu nejlepší.

Motor

Kvalitní a spolehlivé motory ROTAX v nejrůznějších výkonech. Od klasických karburátorových po nejmodernější motor osvědčené značky. Vybereme ten, který bude odpovídat Vašim nárokům.

Podvozek

Vyšší rychlost letadla díky zatahovacímu podvozku!

Avionika

Avionika podle Vás! Nejmodernější monitory, GPS a glass kokpit? Nebo klasika s analogovými přístroji? Stačí si přát. Přístrojovou desku navrhneme podle vašich priorit. Aby se Vám dobře létalo...

Kabina

Prostorná kabina, přístroje na dosah a ty nejpohodlnější sedačky. Výhled, který se neokouká. Pocit, který nezapomenete. Kabina, která poskytuje maximální komfort. Vyzkoušejte ji!

Záchranný systém

Bezpečnost posádky letounu je pro nás prioritou. Proto jsou naše letouny vybaveny padákovým záchranným systémem, který Vás v případě nouze dostane bezpečně na zem.

Letové vlastnosti

Skvěle ovladatelný při jakékoliv rychlosti. Stvořen pro sportovní rychlý let i chvíle, kdy si chcete užívat výhledu z letounu. Padnete si do noty.

Design

Dolnoplošná koncepce. Čistá linie a elegantní tvar. Sportovní a dravý tvar trupu. Volba barvy a designu vinylového polepu je na Vás! Vytvořte si vlastní vzhled svého letounu.

Jakmile ho uvidíte, podlehnete jeho šarmu. Velkorysý výhled z kabiny, nízká hlučnost a perfektní vlastnosti umocní zážitek z letu. Bezkonkurenční sportovní i cestovní letoun. Vhodný jako příprava na vyšší kategorii letounů.

Charakteristika:

2 místa vedle sebe, motor vpředu, zatahovací tříkolový podvozek s brzděnými hlavními koly a řiditelnou přední podvozkovou nohou. Křídlo je lichoběžníkové, výškovka klasická lichoběžníková dělená. Vztlakové klapky lze vysunout do dvou poloh. Jedna je pro start 15°, druhá pro přistání 35°.

Díky snadné ovladatelnosti a vysokému komfortu je vhodný pro všechny věkové kategorie. Celkově působí velice svižným, sportovně elegantním dojmem.

Kokpit

Maximální komfort pro pilota i spolucestujícího. Zvětšený zavazadlový prostor. Snadné otevírání kabiny. Příjemné nastupování a vystupování.

Komfort i na dlouhé lety

Dostatečný prostor a přístroje, na které snadno dosáhnete. Naklopená část palubní desky před spolucestujícím. Vše v zorném poli a na dosah.Velice oceníte například vytápění kabiny a úchyty pro snadné otevírání.

Kokpit, včetně přístrojového vybavení, dokážeme přizpůsobit individuálním přáním a požadavkům zákazníka.

Vyberte si z klasických analogových přístrojů nebo kombinaci s moderními obrazovkami. Samozřejmostí je široký výběr dodávaných typů rádií, GPS a dalších přístrojů pro bezpečnost a komfort pilotáže. Je to na vás...

Řízení, ovládání

I v oblasti řízení letadla jsme se zaměřili na maximální bezpečí a pohodlí. Sting RG předčí vaše očekávání.

Charakteristika: kompletní dvojí řízení, klasicky uspořádané kniply, nastavitelné pedály pro nožní řízení, zatahovací tříkolový podvozek, hlavní kola brzděná, přední podvozková noha řiditelná, polohovací vztlakové klapky (15° start, 35° přistání).

Avionika

Letouny Sting RG standardně vybavujeme klasickými analogovými přístroji.

Na přání vybavíme váš nový Sting RG moderním glass kokpitem. A přidáme k základnímu přístrojovému vybavení GPS a další přístroje. Pokud si přejete víc, vyjdeme vám rádi vstříc. Na vaše přání vybavíme nový Sting RG jakoukoliv jinou formou avioniky. To platí také o GPS, rádiích a dalších přístrojích. Sestavíme pro vás cokoliv!

Konstrukce

Konstrukci letounu je věnována nejvyšší péče. Je výsledkem dlouhodobého pečlivého vývoje společnosti TL-Ultralight.

Letoun Sting RG je dvoumístný dolnoplošník kompozitové konstrukce s motorem vpředu. Podvozek letounu je tříbodový zatahovací, kola hlavního podvozku jsou opatřena brzdami, přední kolo je řiditelné. Letoun je vyroben z vysoce kvalitního karbonového vlákna. Standadně je letoun Sting RG dodáván v bílé barvě s vinylovými polepy dle výběru zákazníka.

Motor

Motor je srdcem letadla. Proto naše letouny vybavujeme motory značky ROTAX. Vyzkoušeno a dlouhodobě ověřeno mnoha tisíci nalétaných hodin.

Standardní výbava: motory ROTAX 912 (80hp), 912S (100hp) nebo 914 turbo. Nově je možno letoun vybavit motorem 912iS se vstřikováním paliva. Vrtule mohou být pevné nebo stavitelné nejrůznějších typů a konstrukcí. Ideální volbou je stavitelná vrtule PowerMax.

  • ROTAX 912 ULS

    Čtyřválcový, čtyřtaktní motor, kapalinou chlazené hlavy válců a vzduchem chlazené válce. Mazání se suchou skříní a olejovou nádrží na 3l oleje, automatické vymezování ventilové vůle, 2 karburátory s konstantním tlakem v difuzoru, palivové čerpadlo mechanické membránové, elektronické bezkontaktní dvou-okruhové zapalování, elektrický startér, reduktor i = 2,43.

  • ROTAX 912 iS

    Motor konstrukčně vychází ze "100 koňového" Rotaxu 912 ULS. Hlavní změnou je nahrazení karburátorů pro přípravu směsi systémem zdvojeného vstřikování paliva, řízeným elektronickou řídící jednotkou. Dalšími změnami jsou posílení olejového čerpadla a zvýšení výkonu generátorů.

    Čtyřválcový, čtyřtaktní motor, kapalinou chlazené hlavy válců a vzduchem chlazené válce, mazání se suchou skříní a olejovou nádrží, automatické vymezování ventilové vůle, zdvojené elektronické vstřikování paliva, elektronické řízení motoru(EMS), elektrický startér, reduktor otáček vrtule, sací systém motoru.

  • ROTAX 914

    Čtyřválcový, čtyřtaktní motor, kapalinou chlazené hlavy válců a vzduchem chlazené válce, s turbodmychadlem a přepouštěcím ventilem, mazání se suchou skříní a olejovou nádrží na 3l oleje, automatické vymezování ventilové vůle, dva karburátory s konstantním tlakem v difuzoru, palivové čerpadlo mechanické membránové, elektronické bezkontaktní dvouokruhové zapalování, elektrický startér, reduktor i =2,43 s prokluzovou spojkou, lože motoru, sací komora, nerezový výfuk.

  • Vrtule PowerMax

    Třílistá tažná, za letu stavitelná letecká vrtule. Náboj vrtule ze slitin hliníku tvoří vrchní a spodní příruba s víkem. Uvnitř náboje jsou umístěny mechanismy stavění listů. Zvětšování úhlu nastavení listů se děje pomocí servomotoru. V opačném směru jsou listy vrtule stavěny odporem pružiny umístěné uvnitř náboje. List je tvořen z kořenové části (slitina hliníku) a samotného kompozitového listu. Do náboje je uchycen pomocí dvojice axiálních ložisek. Servomotor je umístěn mimo náboj vrtule nad reduktorem motoru a stavění listů ovládá dutou osou reduktoru a vrtule.

Technická data

Délka

5,93 m

Výška

2020 mm

Rozpětí křídel

9,11

Plocha křídel

9,8 m2

Nepřekročitelná rychlost

305 km/h

Cestovní rychlost

200 – 250 km/h

Minimální rychlost

65 km/h

Stoupavost (na max. vzl. hmotnosti)

7 m/s

Prázdná hmotnost (dletypu)

297 kg

Maximální vzletová hmotnost

472,5 kg (600 kg LSA)

Minimální hmotnost posádky

50 kg

Maximální hmotnost posádky

180 kg

Maximální hmotnost zavazadel

8 kg

Spotřeba paliva (75% maximálního výkonu)

16,2 l/h

Obsah palivových nádrží

77 l (+44 litrů v přídavných nádržích v křídlech)

Dolet

840 km (1370 km s přídavnými nádržemi)