TL-2000Sting S4

Přehled

Vyladěný k dokonalosti. Ideální vlastnosti předchozího modelu Sting carbon jsme doplnili inovací pro maximální pohodlí. Zohlednili jsme postřehy a doporučení pilotů. Tak vznikl bezkonkurenční Sting S4. Ve vzduchu dravec, na zemi luxusní stroj.

Sting S4 Story

Sting S4 navazuje na skvělý a osvědčený model Sting carbon. Legendu vyrobenou v bezmála 400 kusech jsme inovovali a vylepšili. Letoun, díky kterému jsme nasbírali více než 10 let zkušeností, jsme vyladili k dokonalosti. Zdařilé a osvědčené vlastnosti jsme zachovali. Zareagovali jsme na návrhy a připomínky pilotů a majitelů Sting carbon. Naslouchali jsme Vám – našim zákazníkům. Věnovali se pečlivému a dlouhému vývoji. Na jeho konci spatřil světlo světa nový Sting S4. Elegantní, komfortní, prestižní a krásný. Aktuálně jeden z nejrychlejších a nejlépe ovladatelných ultralightů na trhu.

Exteriér

Vrtule

Pro všechna naše letadla je ideální vrtule PowerMax s automatem. Každé jiné přání umíme individuálně řešit. Pevná nebo za letu stavitelná? Doporučíme Vám tu nejlepší.

Motor

Kvalitní a spolehlivé motory ROTAX v nejrůznějších výkonech. Od klasických karburátorových po nejmodernější motor osvědčené značky. Vybereme ten, který bude odpovídat Vašim nárokům.

Podvozek

Podvozky na které je spoleh. Umožňují vzlétnout i přistát na pevné i travnaté ploše. Řiditelná příďová noha. Kola hlavního podvozku vybavena účinnými brzdami.Kola zdobí elegantní kryty.

Avionika

Avionika podle Vás! Nejmodernější monitory, GPS a glass kokpit? Nebo klasika s analogovými přístroji? Stačí si přát. Přístrojovou desku navrhneme podle vašich priorit. Aby se Vám dobře létalo...

Kabina

Prostorná kabina, přístroje na dosah a ty nejpohodlnější sedačky. Výhled, který se neokouká. Pocit, který nezapomenete. Kabina, která poskytuje maximální komfort. Vyzkoušejte ji!

Záchranný systém

Bezpečnost posádky letounu je pro nás prioritou. Proto jsou naše letouny vybaveny padákovým záchranným systémem, který Vás v případě nouze dostane bezpečně na zem.

Letové vlastnosti

Skvěle ovladatelný při jakékoliv rychlosti. Stvořen pro sportovní rychlý let i chvíle, kdy si chcete užívat výhledu z letounu. Padnete si do noty.

Design

Dolnoplošná koncepce. Čistá linie a elegantní tvar. Sportovní a dravý tvar trupu. Volba barvy a designu vinylového polepu je na Vás! Vytvořte si vlastní vzhled svého letounu.

Jakmile ho uvidíte, podlehnete jeho šarmu. Velkorysý výhled z kabiny, nízká hlučnost a perfektní vlastnosti umocní zážitek z letu.

Díky promyšleným aerodynamickým úpravám rychlostně konkuruje modelu Sting RG se zatahovacím podvozkem. Snadná ovladatelnost a vysoký komfort ho předurčuje pro všechny věkové kategorie. Celkově působí velice svižným, sportovně elegantním dojmem. Bezkonkurenční sportovní i cestovní letoun.

Charakteristika:

  • 2 místa vedle sebe
  • motor vpředu
  • konvenční tříbodový podvozek
  • vyrobený z karbonových vláken
  • tříkolový podvozek s brzděnými koly

Rychlosti:

  • max. rychlost ve vodorovném letu: cca 250 km/h (155 mph)
  • pádová rychlost: 65 km/h (40 mph) - ULL
  • nepřekročitelná rychlost: 286 km/h (178 mph)

Kokpit

Maximální komfort pro pilota i spolucestujícího. Zvětšený zavazadlový prostor. Snadné otevírání kabiny. Příjemné nastupování a vystupování.

Komfort i na dlouhé lety

Dostatečný prostor a přístroje, na které snadno dosáhnete. Naklopená část palubní desky před spolucestujícím. Vše v zorném poli a na dosah.

  • ventilace proti mlžení
  • vytápění
  • úchyty pro snadné otevírání kabiny
  • větší zavazadlový prostor (až 25 kg)

Kokpit dokážeme přizpůsobit individuálním přáním a požadavkům zákazníka. Vyberte si z klasických analogových přístrojů nebo kombinaci s moderními obrazovkami.

Samozřejmostí je široký výběr dodávaných typů rádií, GPS a dalších přístrojů pro bezpečnost a komfort pilotáže. Je to na vás...

Řízení, ovládání

I v oblasti řízení letadla jsme se zaměřili na maximální bezpečí a pohodlí. Sting S4 vás chytne a nepustí. Tak snadno, bezpečně a stylově dokáže létat jen on.

  • kompletní dvojí řízení
  • klasicky uspořádané kniply
  • nastavitelné pedály pro nožní řízení (220 mm rozsah)
  • přední podvozková noha řiditelná
  • elektricky ovládané vztlakové klapky (15° start, 40° přistání)

Facelift kokpitu není jediným benefitem Stingu S4. Změnili jsme také design příďového podvozku. Výsledkem je aerodynamická čistota a elegantní vzhled.

Avionika

Sting S4 je standardně dodáván s nejnovějším glass kokpitem GARMIN.

Na přání zákazníka jsme schopni dodat letoun s kokpitem v kombinaci analogových přístrojů s moderními obrazovkami nebo pouze s klasickými analogovými přístroji. Samozřejmostí je široký výběr dodávaných typů radií, GPS a dalších jiných přístrojů zvyšujících bezpečnost a komfort pilotáže.

GARMIN G3X Touch

Piloti větších letadel znají systém Garmin velmi dobře. Garmin nyní přichází se systémem G3X Touch, který je možno instalovat i do ultralehkých letadel. Díky tomu máme k dispozici nejlepší, nejkvalitnější a nejspolehlivější „glass cockpit“. Na dotykových, extrémně jasných obrazovkách s vysokým rozlišením a skvělou viditelností na přímém slunci, si můžete vše potřebné zobrazit nebo nastavit pomocí pár dotyků. 3D zobrazení okolního terénu, všechny druhy map a okolní provoz. To vše díky Garmin G3X Touch!

Konstrukce

Konstrukce letounu je výsledkem dlouhodobého pečlivého vývoje společnosti TL-ULTRALIGHT

Sting S4 je letoun kompozitní konstrukce s motorem vpředu. V primární konstrukci je využito 85 % karbonového vlákna pro maximální pevnost a úsporu hmotnosti. Potah křídla a trupu je sendvič uhlíku a pěnového jádra slepený epoxidovým lepidlem. Potah je následně vakuován a vytvrzen v peci. Vysoce namáhané díly jsou vyráběny v autoklávu. Karbonový vysokopevnostní bezpečnostní rám s ochranným obloukem zajišťuje posádce letounu dostatek bezpečí i při otočení letounu na záda. Lakování se provádí bílou dvousložkovou barvou. Finální dokončení designu se provádí polepem z vinylové fólie.

Motor

Motor je srdcem letadla. Proto naše letouny vybavujeme motory značky ROTAX. Vyzkoušeno a dlouhodobě ověřeno mnoha tisíci nalétaných hodin.

Standardní výbava: motory ROTAX 912 (80hp), 912S (100hp) nebo 914 turbo. Nově je možno letoun vybavit motorem 912iS se vstřikováním paliva. Vrtule mohou být pevné nebo stavitelné nejrůznějších typů a konstrukcí. Ideální volbou je stavitelná vrtule PowerMax.

  • ROTAX 912 ULS

    Čtyřválcový, čtyřtaktní motor, kapalinou chlazené hlavy válců a vzduchem chlazené válce. Mazání se suchou skříní a olejovou nádrží na 3l oleje, automatické vymezování ventilové vůle, 2 karburátory s konstantním tlakem v difuzoru, palivové čerpadlo mechanické membránové, elektronické bezkontaktní dvou-okruhové zapalování, elektrický startér, reduktor i = 2,43.

  • ROTAX 912 iS

    Motor konstrukčně vychází ze "100 koňového" Rotaxu 912 ULS. Hlavní změnou je nahrazení karburátorů pro přípravu směsi systémem zdvojeného vstřikování paliva, řízeným elektronickou řídící jednotkou. Dalšími změnami jsou posílení olejového čerpadla a zvýšení výkonu generátorů.

    Čtyřválcový, čtyřtaktní motor, kapalinou chlazené hlavy válců a vzduchem chlazené válce, mazání se suchou skříní a olejovou nádrží, automatické vymezování ventilové vůle, zdvojené elektronické vstřikování paliva, elektronické řízení motoru(EMS), elektrický startér, reduktor otáček vrtule, sací systém motoru.

  • ROTAX 914

    Čtyřválcový, čtyřtaktní motor, kapalinou chlazené hlavy válců a vzduchem chlazené válce, s turbodmychadlem a přepouštěcím ventilem, mazání se suchou skříní a olejovou nádrží na 3l oleje, automatické vymezování ventilové vůle, dva karburátory s konstantním tlakem v difuzoru, palivové čerpadlo mechanické membránové, elektronické bezkontaktní dvouokruhové zapalování, elektrický startér, reduktor i =2,43 s prokluzovou spojkou, lože motoru, sací komora, nerezový výfuk.

  • Vrtule PowerMax

    Třílistá tažná, za letu stavitelná letecká vrtule. Náboj vrtule ze slitin hliníku tvoří vrchní a spodní příruba s víkem. Uvnitř náboje jsou umístěny mechanismy stavění listů. Zvětšování úhlu nastavení listů se děje pomocí servomotoru. V opačném směru jsou listy vrtule stavěny odporem pružiny umístěné uvnitř náboje. List je tvořen z kořenové části (slitina hliníku) a samotného kompozitového listu. Do náboje je uchycen pomocí dvojice axiálních ložisek. Servomotor je umístěn mimo náboj vrtule nad reduktorem motoru a stavění listů ovládá dutou osou reduktoru a vrtule.

Technická data

Délka 6, 2 m
Výška 2, 05 m
Rozpětí křídel 9,12 m
Plocha křídel 10,8 m2
Rozpětí vodorovných ocasních ploch 2,68 m
Plocha vodorovných ocasních ploch 1, 7 m2
Plocha svislé ocasní plochy 1, 01 m2
Šířka kabiny 1,13 m
Nepřekročitelná rychlost 286 km/h (IAS) - ULL
Cestovní rychlost 180 – 250 km/h
Minimální rychlost 65 km/h (CAS)
Stoupavost (na max. vzl. hmotnosti) 5, 58 m/s - ULL
Prázdná hmotnost (dle typu) 297 kg
Maximální vzletová hmotnost 472,5 kg (600 kg LSA)
Minimální hmotnost posádky 60 kg
Maximální hmotnost posádky 180 kg
Maximální hmotnost zavazadel 25 kg
Spotřeba paliva (75% maximálního výkonu) 16,2 l/h
Obsah palivových nádrží 77 l (+22 litrů v přídavných nádržích v křídlech)
Dolet 840 km (1370 km s přídavnými nádržemi)